söndag 28 mars 2010

Ambitiös häst...

...var kommentaren som Maria Molander sa om Nova efter en timmes ridpass.
Syrran har varit i Timrå och tränat för Maria med Nova, dom skötte sig utmärkt. Och att få den kommentaren om sin häst är så himla kuligt!


Skydden på, redo för transporten

Nova var lite tveksam att gå in i transporten när vi skulle iväg. Hon vill kliva snett på sidan, jag fick peta på henne med "den förlängda armen" (spö). Likadant när vi skulle hem...

Syrran och Nova fick ett rejält tränigspass, dom var lika svettiga båda två. Det är helt underbart med ridhus (vi måste försöka ta oss iväg lite oftare). Dom har skrittarbetat till en början, mycket volter och halter. Sedan var det trav och galopp resten av ridpasset. Nova skulle ridas mycket med ytterhjälperna och vi skulle träna mycket galoppavsaktningar till trav och skritt, så hon orkar lite bättre. Det var ett roligt ridpass att titta på. Syrran var helnöjd, och betyget på hästen gör ju inte direkt att man blir mindre nöjd. Önskar att det var jag som satt på bara...


Snacka om datanördar (syrrans familj). Henke-chaufför med hästskötarna Linn och Lukas


En liten filmsnutt ifrån idag...

7 kommentarer :

ingela sa...

Ja, det var en kul bild!

MoM sa...

Tänk vilka olika fritidssysselsättningar man kan ha i samma familj. Ridning och datorer,väldigt rolig bild från ett ridhus.
Nova såg trevlig ut o framåt. Vad kul att ni är nöjda. Lastningen verkar ju också gått bra, fortsätt att träna på det.

Malin sa...

Hon har blivit jättefin! Ser mycket starkare ut och det är en glad Urra i sadeln (snygg sadel by the way... hehehe)

Urra sa...

Jag lämnar min andra kommentar på detta, hoppas det går bättre denna gång.

Jag var verkligen supernöjd med vår träning, tyckte att både jag och Nova jobbade på bra. Det var så roligt, känner att jag har fått mersmak på träningen. Vi kanske ska göra som du föreslog, jag tar dressyren och du tar hoppningen???

Som jag sa så är det du som har fått Nova dit hon är idag, hon lyssnar så mycket bättre på hjälperna numera. Dessutom var hon pigg när jag red. Jag fick tom en tillsägning att jag måste lugna ner skritten. Då blev jag verkligen förvånad. Som sagt så var Nova verkligen på hugget på träningen. Det var en härlig känsla.

Nästa gång är det din tur att träna i ridhus, det var underbart.

Maria sa...

Ok, Urra jag tar kanske en hoppträning med Novis i helgen när du är bortrest, vad säger du om det???

Det är så himla roligt att du tycker om att rida Nova igen.
Och tack för att du tycker jag har gjort ett bra jobb med na, men du har oxå varit med och hjälpt till.

Urra sa...

Vilken osis att du blev dålig, då blir det väl svårt med hoppträningen. Nova skulle nog bli överlycklig.

Urra sa...

Tar du hoppträningen imorgon? Du är ju pigg nu!!!