onsdag 4 november 2009

Vilket mörker

Nu börjar det verkligen att bli mörkt tidigt. Och uffa vilket höstruskväder det är idag!
Det var meningen att Lilly skulle rida Love idag, men hon är så himla förkyld. Jag tog hennes pass med Love istället. Var inte speciellt sugen, men jag vet att när jag väl är i stallet blir allt bra.
Syrran red Nova och jag körde Love. Vi var ute i ca 45 min, gjorde mycket tempoväxlingar, ja typ lite intervallträning (eller kanske inte riktigt). Nova blev lite varm under sadeln och sadeljorden, ganska jobbig träning vart det nog. Hon tyckte inte om mörkret, var väldigt fjantig... Och Love kändes faktiskt lite trött på slutet. Men mörkret brydde han sig inte om, han är en riktig tuffing!

Jag tycker nog bäst om när syrran och jag är i stallet samtidigt och har varsin häst. Saknar lite som vi hade förut när Tilda & Karin hade Starlin (vår förra häst) och Trolle (deras förra häst) några dagar i veckan och vi hade hästarna några dagar i veckan. Då red syrran och jag jämt tillsammans. Nu blir det väldigt sällan. Men det händer ibland och då är det extra skojsigt!

Hästarna fick va kvar inne efter vi ridit, annars brukar vi släppa ut dom så dom får va ute till närmare åtta. Men eftersom vädret var så trist fick dom mysa på inne istället.

Imorgon slutar jag tidigt (friskvård) ska då ut på en tur med Novis. Tror det blir upp mot Klisstugan sedan kanske lite dressyr. Efter detta snabbt hem, duscha och laga mat sen tillbaka på jobbet och ha föräldramöte. Fullt upp som vanligt alltså!

3 kommentarer :

MoM sa...

Härligt att ni två kommer så bra överrens. Ert intresse för hästar skapar tydligen också mycken gemenskap. Det känns som om ni har jättemysigt. Synd att det blir så fort mörkt, så är det tyvärr den här årstiden. Härligt att du kan rida tidigare imorgon men stressa inte ihjäl dig.

Maria sa...

Va, jag stressa??? ALDRIG!

Urra sa...

Trots vädret så var det väldigt skönt att komma ut och rida. Det är fördelen när man har djur som måste ut och rastas.

Jag tar väl kanske en promenadtur med Love ikväll.