söndag 15 november 2009

Ridtur

Idag blev det en ridtur fram och tillbaka flera gånger på Klissvägen. Nova har vilat i fyra dagar pga snön, trodde att hon skulle vara jättepigg idag... Men inte lugna Nova inte hon gick absolut inge fortare än vad jag bad henne om. Det är ingen häst för syrran, Nova lär aldrig bli en piggelin i ridningen. Skit oxå!
Som det känns just nu, så skulle vi inte ha haft Love. Istället skulle jag ha haft Nova och Urra skulle ha haft en riktigt framåt och pigg häst. Vi skulle ha kunnat haft medryttare på dom ett par dar i veckan, så har det inte blivit mer jobb för oss, men vi skulle ha haft himla kul!
Nog om detta. Syrran red Lotus åt Tilda, han har inte blivit riden så mycket och har därför blivit lite besvärlig. Sånt gillar ju syrran, han testade henne en gång, men bestämd och lugn som hon är så hade han inte en chans. Sedan skötte han sig fin, fint... Tilda gick med Linn så hon fick rida Love, dom var ute i en timme. Linn älskar att vara med Tilda, så det blev lyckat för alla.

3 kommentarer :

Urra sa...

Jag tyckte det var riktigt kul att rida igen. Sen var Linn överlycklig, hon var grinig innan vi kom upp till stallet, men väl där fick ju Tilda henne att bli en fnittrig och glad tjej. Tilda är otroligt duktig med barn. Linn bara älskar henne.

Jag tror Linn haft en superhelg, igår med Lilly nästan hela dan och även med Tilda ett par timmar och sen idag oxå.

Maria sa...

Jag tycker oxå att det varit en underbar helg. Förutom huvudvärk, nackvärk och att jag behöver så himla mycket sömn... Det är inge kul att känna sig helt slut...
Men annars har det varit en lugn och härlig helg.
Nu har Felicia dessutom städat huset, så det är rent och fint, härligt!

Anonym sa...

Trots härlig helg har du huvud o nackbesvär, tyder det inte på att du måste börja ta hand om dig själv lite bättre. Du kanske skulle sjukskriva dig. Alla tecken tyder på att du är slutkörd.