torsdag 5 november 2009

Första snön



Första snön har kommit idag, och jag fegar ur... Skulle alltså rida Nova, men tordes inte eftersom hon inte har brodd. Inte kan jag ta egna beslut heller, var tvungen att ringa till syrran och fråga hur hon tyckte jag skulle göra. Hon tyckte att jag skulle känna efter vad som kändes bäst för mig. Hon sa oxå att det nog går om man travar så det inte fastnar i hovarna. Jag fortsätter och känner mig osäker... Ringer då stallägarn, han skulle inte ge sig ut med häst utan broddar som vädret var idag. Puh, då står jag över... (Syrran säger att jag måste börja att ta egna beslut, suck).

Var kvar i stallet och mockade alla boxarna sedan smorde jag Loves och Novas träns.

Nu ska jag ladda för föräldramötet ikväll...

2 kommentarer :

Elisabeth sa...

Bra beslut i alla fall. Barfota går an men obroddade skor kan sluta illa säger en som gjort misstaget tidigare i livet..

Urra sa...

Du ser du hade tagit rätt beslut från början om du hade gjort det som kändes bäst för dig. Det är väl jag som är lite dumdristig.

Tur för alla att du mockar och står i. Tack för att du smorde tränsen.

Hoppas det gick bra på föräldramötet.