söndag 8 november 2009

Lite av varje


Lilly kliar hingsten! Han trycker sig mot gallret så hon ska nå att klia honom...

På fm åkte syrran, Linn, Tilda och jag till stallet. Vi tog det lugnt, borstade och grejade. Sedan red vi iväg till paddocken, syrran promenerade. Linn red lite själv på Love. Hon är så skicklig, men tyvärr tror jag att hon har blivit lite smårädd. Vet ej vad det beror på... Hon var ju så himla tuff förut!
Jag tragglade lite dressyr med Nova, det gick inte så bra. I vänster varv var det väldigt besvärligt, hon försökte komma undan hela tiden. Sista varven kändes riktigt bra, då skyndade jag mig att avsluta. Jag var alldeles svettig efter träningspasset, Nova var oxå lite varm.

Det tråkiga jag skrev om igår är att Tilda och Karin ska lämna tillbaka Lotus. Han är inte riktigt deras typ av häst + att Tilda har ganska mycket i skolan just nu. Det känns jättetråkigt för det är liksom lite deras förtjänst att vi har skaffat häst. Dessutom är det alltid roligt att träffa dom i stallet. Vi har även haft mycket hjälp av varandra. Oj tänk till sommarn, sommarhagen och allt det där (äsch nu flög tankarna iväg lite väl långt). Man vet aldrig... hipp som happ kanske dom står här med en annan häst, allt kan hända!

Urra och jag har pratat lite idag om vårat hästande. Jag bara älskar Nova, hon är precis rätt häst för mig (kunde kanske få vara lite mer framåt i dressyren). Syrran tycker att Nova är jättesnäll och fin att hålla på med, men tråkig att rida. Hon vill ha hästar som är framåt, ja nästan lite hetsiga... Jag har givit som förslag att jag kanske ska ta över Nova helt, eller i alla fall ett tag framöver. Hur det ska gå ihop ekonomiskt det vet jag inte riktigt, men man får väl trolla eller nåt.

Ikväll har vi varit på middag hos pappa och mamma (jag badade bubbelbad med ett glas vin, ost och kex... värsta lyxet). Efteråt åkte vi och tog in hästarna. Det är så härligt med Lilly, hon går runt och klappar och kliar alla hästarna, för ett år sedan tordes hon inte ens gå in i stallet. Man kan mycket bara man vill...

2 kommentarer :

Urra sa...

Det är riktiga lyxproblem vi har.

Maria sa...

Jag vet, men dock problem...