torsdag 12 november 2009

Parelliträning (typ)



Tordes inte ge mig ut och rida idag heller, pga snön. På tisdag får hästarna skor och brodd, det blir kanon! Men däremot satt jag på Nova repgrimman, sedan gjorde vi några övningar som Rosa lärde mig för typ ett halvår sedan. Vi gjorde vänskapsleken, backade, gick och stannade, flyttade fram- och bakdelen. Vi höll till i hagen det gick riktigt bra, Love undrade nog vad vi höll på med. Men han såg ganska nöjd ut, för han fick stå och äta i lugn och ro, utan att Nova jagade bort honom.
Jag hann oxå mocka åt alla sex hästarna i stallet, det är konstigt nog ganska rogivande.

2 kommentarer :

Nypan sa...

Heja!
Va kul att du lekte lite med henne, det uppskattde hon väl?
O vad det gäller mockning så håller jag verkligen med dig.
Keep it up..

Kramar

Urra sa...

Det blir bra styrketräning att mocka åt sex boxar. Det är inte dumt.