lördag 28 november 2009

Hoppas allt faller på plats

Det var Lillys kommentar när vi åkte upp till stallet idag. Hon syftade då på att vi varit tveksamma på att behålla Love eller ej och att syrran inte längre tycker det är roligt att rida Nova. Men igår när "Bengtssonbarnen" var i stallet tyckte dom det var jätteroligt och ville göra om det fler gånger. Fortsätter dessutom Nova att vara så pigg som hon är just nu så kan nog syrran ha glädje av henne oxå...

Lilly på Love och Nora (Lillys klasskompis) på Nova, på väg mot paddocken...


Love testade Lilly ett par gånger även idag, men hon förekom honom. Bra gjort Lilly!


Här ser vi pigga Nova som rids av Nora (som nog fått en ny "favvohäst")

Jag red lite dressyr med min "Novis", det kändes så himla bra. Jag gjorde inget avancerat, men hon var framåt och pigg, kändes mjuk och smidig. Fegheten i mig kom fram, jag trodde nästan att Nova skulle "krypa ur skinnet" ett tag, så pigg och alert var hon!


Emilia med Diamond och Linnea på sin nya häst Alice var oxå i paddocken. Nova blir alldeles lycklig och nyfiken när hon möter andra hästar, hon är så himla sööt!

2 kommentarer :

Urra sa...

Det var ju det jag sa, Lilly är duktig. Hon kan Love nu sen är det väl egentligen på tiden att hon börjar ramla av lite lätt så hon ser att det inte är så farligt. Sen är väl alltid Nova bra för dig, härligt för dig att få känna på henne när du inte behöver skänkla så mycket. Om hon sen skulle "krypa ur skinnet" skulle du klara det oxå. Du ÄR duktig att rida.

MoM sa...

Sluta att fundera över hur det ska bli med hästarna Njut istället av att ni har dem nu. Morgondagen vet ingen nå´t om. Försök att ta varje dag som den kommer.
När ska du börja förstå att Lilly klarar mer än vad du tror? Hon är DUKTIG och inte gjord av porslin. Kul också för henne att få ta med sig kompisar till stallet, det kanske öppnar ännu fler dörrar. Tänk att få kombinera hästar o kompisar, det är det ultimata. Tänk själv hur det var för dig.