fredag 14 augusti 2009

Trolle har bytt ägare


Trollegubben, jag och Nova

Karin och Tilda har givit bort Trolle till Emmy. Tilda vill ha en häst som tycker om att träna i paddock och tävla, det är inget för "Trollis". Dom ska vara fodervärd på en fjording som heter Lotus. Jag tror att han kommer imorgon. Trolle ska gå kvar i hagen med våra hästar, sedan får vi se hur det blir till hösten... Emmy vill gärna ha Trolle i "Klisstallet", där våra hästar står. Hon har inte fått besked ännu om hon får ha kvar honom i stallet. Lotus däremot kommer att stå i stallet till hösten.

Känns lite vemodigt att Trolle inte finns kvar i K&T:s ägo längre, men vi får hoppas att han får det bra. Hade vi haft massor av pengar skulle syrrans och min karl köpt honom (båda gillar honom jättemycket). Han är liksom speciell Trolle, så himla snäll och lugn, i alla fall när han blir ompysslad varje dag. Nog om Trolle nu!

Idag har Nova fått vila och Love har ridits av Linn. Imorgon ska syrran och jag troligtvis upp till hagen och bygga ut den ännu lite mera. Det går nå' djävulskt med eltråd kan jag säga, och stor hage har hästarna...

3 kommentarer :

Urra sa...

Dom har det bra våra hästar som bara får större och större hage. Vi får önska Emmy lycka till med Trolle och Karin och Tilda med Lotus.

Imorgon blir det jobb (fysiskt jobb, härligt).

Emmy sa...

Tackar för lycka till:et ovanför!

Trolle och jag trivs bra ihop, vi har trots allt kännt varandra i 5år nu.
Roligt att träffa er idag!
Mvh Emmy :)

Tilda sa...

ja,lilla trollis som inte är min längre, men jag är helt övertygad om att han kommer ha det bra med emmy. kul men en ny, desstuom ponny, men självklart kommer jag sakna trolle. jag hoppas att han kan få stå kvar, jag är ju van att varenda gång jag går upp till stallet så står han i hagen. ja, det är min trolle de.(: