lördag 22 augusti 2009

Regnritt



Efter mycket velande och väntande på att vädret skulle bli lite bättre, så att det skulle bli roligare att rida, gav vi oss till slut iväg upp till hästarna.
Det var Emmy,Trolle, Tilda, Lotus, Lilly , Love , jag och Nova. Jag valde att promenera med Nova. Alla hästarna skötte sig bra, Love var jättepigg, han gick och småtrippade i början, men lugnade ner sig lite när han fick trava. Vi var rejält blöta efter ridturen. Hästarna fick torra täcken på sig och massor av äpplen att mumsa i sig!
Imorgon får vi låna Lotus om vi vill, men syrran är i stugan så det blir nog bara Lilly och jag som tar en tur på Nova och Love. Hoppas det blir bättre väder!

2 kommentarer :

Urra sa...

Ni gjorde det bra som gav er iväg i regnvädret. Jag trodde inte ni skulle lägga på dom några täcken.

Jag kommer ju hem senast till middag så om ni vill vänta på mig så följer jag gärna med på en ridtur. Linn är oxå väldigt ridsugen men jag vet inte när jag får möjlighet att gå upp med henne.

Nypan sa...

Jag hoppas oxå att det blir bättre väder i morgon, vi ska ha träning på Grönängen då.
Ni är hjärtligt välkomna om ni vill.
Vi börjar vid 12-tiden.

Kram
\Anette