söndag 23 augusti 2009

Solritt

Idag tog Lilly och jag ett varv runt spåret i strålande sol. Jag ville gärna ta ett varv till, men Lilly blev så trött av värmen att det fick räcka med ett varv.

Det var så lerigt i hagen att vi fick hålla till utanför när vi skulle göra iordning hästarna. Det var i och för sig ganska skönt så man slapp ha koll på vad de andra hästarna hade för sig (dom vill ju liksom också bli ompysslade). Nova är väldigt lättsam nu att hålla på med, hon står stilla och är medgörlig, skönt!

Lilly har klappat Lotus för första gången idag (hon tycker det är jobbigt med nya hästar). Nova grejjar hon med för fullt nu, det tycker jag är jätteroligt!

4 kommentarer :

Urra sa...

Lilly kommer snart att rida Nova oxå. Det är väl härligt med mor och dotter tur i skogen. Jag var sugen att rida, men jag känner mig inte så pigg, jag ska inte bli sjuk.

Förhoppningsvis kan jag rida imorgon.

MoM sa...

Vad roligt att Lilly kan hantera Nova, det kan ju ev. bli nå´t för henne till slut. Allt pekar ju på att hennes ridintresse tilltar. Maria, du kommer att få konkurrens, vad sägs om det?

Urra sa...

Idag har jag äntligen ridit, vad kul det var. Det berodde nog främst på att NOva var så pigg. Hon tog gärna ett extra skutt över en vattenpöl, rot och lite annat som kunde se ut som ett naturhinder.

Det gick även ganska bra att rida henne på volten och böja på henne. Det enda som inte gick så bra var att få tag i henne i hagen. Jag fick göra henne lite nyfiken för att hon skulle komma fram.

Maria sa...

Härligt syrran att du fick komma iväg på en ridtur med våran pigga & glada häst! Det är alltid uppfriskande med en tur i skogen.
Känns lite kul att hon var lite svårfångad för dig också, på slutet är det mest mig hon har busat med...