onsdag 26 augusti 2009

Regnpromenad med Linn & Love

Idag var det Linns tur att rida Love. Vilken otur hon hade, det spöregnade, men det verkade inte som det gjorde henne något. Hon var lika glad och pigg ändå.
Vi backade in Love i skjulet där vi har alla hästsakerna så Linn slapp göra iordning honom ute i ovädret.
Sedan bar det av, jag fick äran att leda Love när Linn red, syrran gick också med... Linn övade att stå upp i fältsits och hade lite gymnastikövningar på hästryggen, det tyckte hon var roligt. Sedan blev det extra roligt när jag skulle hoppa till som Love gjorde, det slutade med att jag ramlade i höggräset. Gissa om "Linnsan" skrattade när moster Maria låg där i gräset!!!
Ja, det var ännu en härlig kväll med hästar! Nova var inge sugen att följa med idag, så hon fick vara kvar med de andra hästarna i hagen. Imorgon ska Lilly och jag ut på en ridtur.

2 kommentarer :

Urra sa...

Tack för att jag oxå fick följa med, det var riktigt mysigt trots vädret. Jag fick lite motion, både i ben och i munen (skrattmusklerna fick jobba).

Linn var supernöjd, hon berättade om när moster ramlade i gräset, sen somnade hon snabbt.

MoM sa...

Lite regn hindrar inte frk Bengtsson, hon är ju inte gjord av socker men ibland undrar man. Maria att du hamnar i gräset kommer inte som nå´n överraskning, vi vet ju att det finns en liten pajas i dig.