tisdag 25 augusti 2009

Rodeohäst


Jag, Nova, Lotus, Karin, Anja, Love och Trolle. Tilda var fotograf.

Vet inte vad som har hänt med Nova, hon är så himla pigg! Rena rama rodeohästen, hon kan inte galoppera normalt...
Det var jag, Karin, Anja och Tilda som var och red lite dressyr på en äng. När jag började rida kändes Nova väldigt motsträvig, men då försökte jag tänka till och göra som Pia sagt. Det funkade faktiskt Nova släppte efter mer och mer. Efter ett tag gick hon riktigt bra både på böjt och rakt spår. Ända tills jag skulle börja med galopperna då exploderade hon, hon var så himla pigg. Hon hade huvudet mellan frambenen och sköt iväg som en kanonkula... Och jag var ganska rädd att fara i backen! Men jag fick henne att lugna ner sig skapligt efter ett tag.
Dom andra fortsatte att rida på ängen. Nova och jag tog en tur runt spåret, hon ville springa hela tiden, öronen var framåt och tempot högt, jättehärligt!
Jag förstår att syrran tyckte att hon var härlig igår, hon som älskar pigga hästar. Vi har en nu!

2 kommentarer :

Urra sa...

Ni verkar ha haft en bra dag. Vad bra att du fick till henne så hon gick bra. Det är bra att hon är pigg, vi som tyckte hon var så trög och tråkig ett tag.

Hörde karin sa att hon var på väg att åka av en gång oxå.

MoM sa...

Pigg häst, oj,oj,oj,vad säger du om det Maria? Håll dig i sadeln ochh häng med, du kommer inte att trilla av. Urra skulle väl helst vilja rida varje dag nu om Nova fortsätter att vara så framåt. Hoppas att hon behåller framåtandan när ni ska börja jobba henne ordentligt. Då kan det nog bli något bra.