tisdag 18 augusti 2009

Träning för Pia



Idag var det min tur att rida för Pia. ja, det gick väl bra. Nova skötte sig bra. Jag däremot har mycket att jobba med, först och främst min sits och hur jag använder mina hjälper. Det är allt annat än bra...

Vi fick börja med att träna skritt, halt, skritt, halt sedan gick vi över till skritt, trav, skritt, trav. Avslutningsvis så var det trav, galopp, trav, galopp. Mycket böjning och rakställning om vart annat. Det var himla roligt, jag är i stort sätt nöjd med kvällens träning.

Lilly red Love, hon rider honom bra. Dom passar bra ihop dom två. Fast lite otur har hon haft idag. Trolle och Lotus började småbråka när vi var i hagen och gjorde iordning dom, inge roligt när man har stor respekt för hästar. Vi red hästarna till stallet efter träningen, inne i stallet sparkade "Kvinnan" i boxen och var allmänt stökig när vi kom in med hästarna. Sedan nafsade Love Lilly i armen. Inte så bra hästdag för Lilly idag alltså, men hon tyckte det var roligt att rida iallafall.

1 kommentar :

Urra sa...

Det gick jättebra för dig och Nova igår. Jag hade hoppats på en videosnutt att titta på. Hoppas det kommer en.

Ja, det var tråkigt för Lilly att det hände så mkt igår, hoppas det inte förstör något. Vore kanske bra om hon gick upp till stallet och red lite idag.