tisdag 11 augusti 2009

Duktiga Nova


Vilket fint ekipage, Nova och Urra!

Idag har Nova gjort det riktigt bra (Urra också)! Först reds hon bort till paddocken, jag gick med lilla Love, det tog 35 minuter. Därefter ett 45 minuters träningspass för Pia, sedan hem igen ytterligare 35 minuter. Nästan två timmars ridning...

Pia blev väldigt förtjust i Nova hon tyckte det var en fin häst, roligt! Pia började med att rida henne en stund, Nova såg jättefin ut när Pia red henne. Sedan red syrran, det gick riktigt bra. Vi ska rida en dag nästa vecka, då är det nog min tur. Jag blir så himla nervös när jag ska rida för nån. Känner mig dessutom så dålig när man ser Pia hoppa upp på hästen och det bara flyter på...

Helt klart ställer syrran och jag för höga krav på Nova dessutom har vi för bråttom. Vi får helt enkelt coola ner oss och se över vårt ridsätt istället. Det är nog där vi ska börja! Hästarna blir som vi gör dom! Det sa Pia då och då. Ganska tänkvärt! Avslutningsvis så känns det bra att få hjälp igen och Pia är jätteduktig!

2 kommentarer :

Urra sa...

Självklart ska du rida nästa gång, då kommer du bli lika glad och laddad som mig. Det kändes verkligen superbra och det var även jättekul. Vi har köpt en bra häst.

Anonym sa...

Du ska absolut rida för Pia nästa gång. Det är väl inget att vara nervös för, du kan ju rida. Nova var superhärlig ikväll, kul att ni inser att ni gjort ett bra köp. Lycka till i fortsättningen.