torsdag 27 augusti 2009

Helmysig tjej

Det är Nova det, hon är så himla härlig nu. Jättesnäll att göra iordning när man ska rida och efter man ridit. När man rider är hon superframåt, jätte, jättepigg och härlig. Idag tog vi två varv runt spåret sedan lite dressyr på parkeringen. Allt gick kanon! Det känns som hon verkligen försöker vara till lags...
Lilly kunde inte följa med och rida, hon har varit hemma från skolan idag. Halsont och huvudvärk.

Just nu njuter jag verkligen av att ha hästarna, önskar bara att jag kunde vara mycket, mycket mer med dom. Hästarna finns i mina tankar hela tiden, jag har jättesvårt att koncentrera mig på något annat. Så länge dom är friska är det bland det bästa som hänt mig, att få häst igen. Tack än en gång mamma, pappa och "mobba"!

Jag önskar för syrrans skull, att hon hade haft lite större barn så hon kunde få tillbringa lite mer tid med dessa underbara djur, utan att känna stressen för familjen. Men den tiden kommer nog för henne också.

4 kommentarer :

MoM sa...

Att du får umgås med dina härliga hästar är livskvalite för dig. Njut som bara du kan men glöm ej bort familjen
Nova är sto och du minns väl ditt förra sto vad hon var tillgiven. Det kommer att bli likadan´t med denna tjej. Kul att det blev ett bra köp i slutänden.

Urra sa...

Vad kul att du gillar när hon är pigg, men hon är ju snäll fast hon är pigg. Min tid kommer nog oxå, då är det väl tur att hon är ung eftersom att jag då förhoppningsvis också kan njuta av henne när min tid kommer.

Jörgen sa...

Vilka snyggingar! Samma hårfärg har ni också!

Maria sa...

Ja, det gäller att matcha sin häst!!!