söndag 28 april 2013

Tränat

Nova och jag har varit till NRF och tränat dressyr för syrran.
Även denna morgon hade vi stalljour, allt gick smidigt och smärtfritt. Ganska lagomt med fyra hästar i stallet.

Linn och jag blev skjutsade med Love och Nova till Nolby av pappa. Love blir överlycklig när han får följa med på utflykter.

Nova skötte sig strålande, jag är så nöjd med henne. Travarbetet gick riktigt, riktigt bra. När vi kom till galoppen började jag bli trött, vilket såklart försämrar ridningen. Jag är så himla sne i kroppen, det märks så mycket i galopparbetet. Jag kan verkligen inte sitta ner på höger sittben, Nova blir då oxå svårare i detta varv. Jag försöker då att kompensera detta med att göra något konstigt med höger handen. Jag vet faktiskt inte hur jag ska komma tillrätta med detta problem, det är väldigt frustrerande...  Men det var himla kul som vanligt att komma iväg och träna. Lite extra roligt när hela "Sjödin familjen" är med, mamma, pappa, syrran och jag:-)

Nu vill jag att alla håller tummarna till syrran och Henke!!! Dom har visning på huset imorgon, skulle kännas bra om dom får in något bra bud nu! Jag håller i alla fall tummarna jätte, jättemycket.

3 kommentarer :

MoM sa...

Det såg riktigt bra ut på träningen idag. Du är nog lite väl kritisk. Nova gör ett bra jobb och varför? Tänk till!
Håller också tummarna och även tårna att lillasyster ska slippa några fler visningar. Nu vill vi att buden ska rasa in, så det så.

Urra sa...

Jag håller med mamma, varför gör Nova ett bra jobb? Förmodligen för att hon har en bra ryttare.

Maria sa...

Visst är det frustrerande när det känns som om kroppen inte riktigt gör som hjärnan vill! ;) Hör av dig på min mail om ni är intresserade av en fin och mycket prisvärd c-ponny i Stockholmstrakten! :) enmark.091055308@telia.com