söndag 21 april 2013

Halligalli-häst!

Vet inte vad som har tagit åt Nova, hon är alldeles "halligallig"! För er som inte känner Nova kan jag berätta, att hon är en mer eller mindre trög liten häst, som inte gör mera än hon måste ute i skogen. På ridplan gör hon så gott hon kan, eller kanske så gott ryttaren kan;-) Men nu är hon alldeles tossig, det går inte att galoppera utan att hon gör ett mindre eller större krumsprång, tokfia där! Men däremot är hon himla mjuk och smidig, riktigt trevlig faktiskt. Sedan ser hon "spöken" typ överallt, så vi skuttar från ena sidan vägen till den andra, hm...

I fredags hade vi bästaste x-grannen, Kerstin här på middag/vinfest (mycket vin vart det)!  Har varit uppförsbacke med en väldigt trött och sliten känsla hela helgen. Tur vi inte träffas så ofta, men desto trevligare när vi träffas (förutom uppförsbacken sedan då)!

I lördags var jag och dikade ur så att det skulle vara rätt lutning från avloppen. Jävla, skitgöra ren ut sagt. Men kolla in syrran och Henkes hus, så fint! Om lite drygt fyra månader bor dom där...
Imorse när jag kom till LD så parkerade jag ute på vägen. Det var en sådan fantastisk känlsa när jag klev in i dalen...det var alldeles tyst förutom fåglarna som kvittrade! Och att se ett hus som står längre in på höjden är såå häftigt. Jag var trött och seg när jag åkte dit, men efter att ha fått känslan av välbehag, så var det lite lättare att...

...grabba tag i spaden och börja skotta grus. Här tar syrran i, och skottar som en tok! Varmt var det så tröjorna åkte av.

Vi har fixat ett litet ställe mitt i all lera, där Henke grillade korv till sina arbetande "damer". Apmysigt!
Nu är helgen slut och jag oxå, skulle behöva en till helgdag...

3 kommentarer :

MoM sa...

Inga lediga helger precis men den dagen ni sitter i ert hus är allt slit som bortblåst.
Kanske ge Nova lite mindre havre om hon är så pigg?

Maria sa...

Härligt med vårkänslor! Både för bockande hästar och grillande människor! ;)

Urra sa...

Mamma kan nog ha rätt att hon ska ha mindre havre.