måndag 8 april 2013

Oj, vilket träningspass!

Har tränat för Elena i Nolby ikväll. Shit, vilket hårt träningspass det blev, vet inte om jag kommer att ta mig ur sängen imorgonbitti!

Jag sitter som en ostkrok när jag rider, så det var sitsen jag först och främst ville träna på idag. Jaha, då får jag sitta och trava utan stigbyglar i en halvtimme. Jag var helt knäckt när vi var färdiga, men roligt var det. Hm, men sitsen blev det väl tyvärr ingen större ändring på. Men nu jäklar ska här tränas;-)

Ponnyn som vi var och tittade på igår var helt underbar. Och dom ville sälja till oss efter sommaren! Lilly blev helt förälskad i honom, både i ridningen och hanteringen.
Dom ringde ikväll och meddelade priset, som tyvärr var alldeles för högt för oss (nästan dubbelt så mycket vad vi kan betala):-(

Så nu är vi lite deppiga, han var verkligen underbar! Men det är väl detta som kallas lyxproblem, vi får helt enkelt leta vidare. Han var för bra för att kunna bli våran:-(((

7 kommentarer :

Urra sa...

Jag hoppas du har stretchat ordentligt.

Ja, det var verkligen deppigt med priset. Jobbigt och svårt att leta vidare nu, men vi har ju faktiskt ingen brådska.

Anonym sa...

Svar: Ingen som jag vet av just nu. Men tänkte att jag kan hålla lite koll. Det beror ju också på vad det är för typ av ponny ni är ute efter. :)

MoM sa...

Hoppas att din rygg pallar för den hårda träningen. Träningsverk lär du ju få iaf.
Synd på ponnyn som ni alla verkat gilla. Nu gäller det att vinna lite slantar så han kan bli er.

Maria sa...

Ooops! Ser att mitt svar blev anonymt... Det var inte meningen. ;)

Bara Mia sa...

Hejsan hoppsan !
Här händer det saker.. haft bloggtorka ett tag.
så tråkigt att ponnyn blev för dyr.
Hoppas ni hittar någon passande snart.

Kram

Maria sa...

Jag vet förresten två C-ponnyer i Stockholmstrakten som är till salu. Men det kanske känns långt?

Pernilla sa...

Hej igen :)
Min fina Amigo är till salu - en superläromäster. D-ponny 145cm mkh född 1994, korsn connemara/welsh. Så himla trevlig i precis all hantering, har gått SM i dressyr som yngre - kan fortfarande alla rörelserna, hoppar LB, startad fälttävlan och mycket terrängtränad. Älskar skog och mark och är säker på foten. Hör av er om ni är intresserade :)
Han finns på hastnet.se - sök på Amigo
Priset diskuteras med rätt köpare.