fredag 12 april 2013

Kroppsarbetet har fortsatt under veckan som gått

Avloppsrör till LD...
Det har varit dåligt med bloggande denna vecka, men jag har verkligen inte haft tid. Vi har jobbat som nå tok borta på "Lyckliga Dalen". Vi har alltså i dagarna fyra grävt ner rör till avloppet. Grus, rör, grus,sand och grus igen. En grop som var typ fem meter bred,  fjorton meter lång och en och enhalv meter djup. Ikväll, efter fyra dagars kämpande med spade och ens egen kropp har vi nästan lyckats fylla igen gropen efter alla regler som man ska hålla sig till. Tyvärr blev det nå problem mot slutet, men vi får hoppas att det löser sig.

Jag kan lova att kroppen har fått sig en rejäl genomkörare denna vecka! Jag vet inte om jag någonsin har jobbat så hårt med kroppen i fyra dagar i rad. Känner mig ganska sliten, men ändå nöjd:-)

Hästarna har inte alls blivit omskötta denna vecka. Vår käre far har varit till stallet, mockat, fodrat och sett till at dom har vatten. Igår var Lilly till Love så att han blev borstad, idag var jag upp och borstade av Nova. Men mycket mer än så har det inte varit, stackar våra älsklingar...

Karln min och jag har under veckan varit till banken och fixat med spärrförbindelse, så nu kan Älvsbyhus börja tillverka vårt hus:-)

Vårt "gamla" hus har blivit besiktat, utan anmärkning! Så nu får vi hoppas att spekulanterna på "Glimmer-huset", vill köpa det (håll tummarna).

Nu blir det soffläge, ett glas rött och Let´s Dance på TV!

2 kommentarer :

Urra sa...

Ja det var har varit en tuff vecka. På måndag kommer vårt hus, häftigt

Tilda sa...

Sv: Ja, hon har blivit värsta chillponnyn. ;) Kom hit och hälsa på henne nått så kommer du se att hon har blivit helt annorlunda. Nu är hon nästan tråkig, haha!