onsdag 24 april 2013

Tisdag och Onsdag

Igår tisdag medan jag var ute och på en timmes ridtur på en halvgalen Nova, så var karln min på LD och skottade mera grus.

 
Medan jag väntade på att han gjorde färdigt så tog jag en promenad runt syrrans och Henkes ägor. Det var så otroligt fridfullt med fågelkvitter och bäckens porlande (oxå karln mins spadtag i gruset förstås). Har kollat ut lite var vi kan börja och ha hagen till hästarna:-), det känns bra det här!
Idag har Lilly kört Love och jag red Nova, som var betydligt lugnare idag. Blev inte att vi var ute så länge för det började spöregna och blåsa, burr vad kallt det blev. Men vi hann bara in i stallet och ta av hästarna seldonen så sken solen igen.
Vi passade på att tvätta och klippa Loves svans som nästan släpade i backen.
Här myser Love i solskenet...

4 kommentarer :

Urra sa...

Vad bra att ni fixade svansen på honom.

MoM sa...

Var det inte Idas dag? Det trodde stalledrängen.

Kerstin sa...

Visst är det härligt att gå omkring och fundera och planera medan fåglarna kvittrar och man känner att våren faktiskt ÄR är här, trots lite skiftningar i vädret. :)
Sv: Ska försöka få fart på kameran igen.. Hur går det med bilderna på Curry då... :P

Kerstin sa...

Sv: Dottern är super nöjd och nu även sonen, hans rullar lika lätt!! ;)