torsdag 18 april 2013

Igår och idag

Igår när jag red var det ett helt fantastiskt vackert vårväder. Fåglarna kvittrade och solen värmde. Nova var fjantigare än allt fjantig! Red en liten bit med Love och hans medryttare Ida. Love var som vanligt jättepigg och ville bara springa:-)

Idag var vädret sämre, svalare och lite småregn under ridturen. Däremot var Nova härlig! Mjuk, smidig och pigg, det var en riktigt trevlig ridtur :-)
Syrran har så himla mycket på jobbet nu, så hinner inte riktigt med att rida. Därför har jag fått äran att rida tre dagar i rad. Vilket är bra för mig, har gått upp så himla mycket i vikt, så jag behöver verkligen röra på mig. Jag som hade lovat mig själv att inte gå upp igen:-(

4 kommentarer :

MoM sa...

Viktökning trots allt hårt arbete på LD? För mycket mat, godsaker eller det röda, eller?

Kerstin sa...

Inte har du gått upp heller, som du sliter. Isf är det bara muskler!
Sv: Ja jag ska fota ngn dag, vet inte varför lusten till fotografering inte riktigt vill infinna sig. Kanske beror på tiden, för motiven ser jag hela tiden... :) Ska ta mig i kregen nu när solen ger energi.

Urra sa...

Ja, nu saknar jag stallet. Förhoppningsvis lugnar det ner sig på jobbet snart.

Karln din sa...

Fina "öronbilder"! Du måste ha ett hundratal vid det här laget! ;-)
Nova ser verkligen pigg och glad ut! :-)