måndag 11 mars 2013

En fräsh Nova

Snygg tjej!!!
Idag var Nova sig lik, fräsh, gosig och glad. Vi har tyckt att hon under en längre tid inte varit sig lik. Smågrinig när man borstar henne, jättegrinig när man drar åt sadeljorden och så har hon känts lite "stapplig" när man skrittar igång henne.

Idag kom hon med öronen framåt när jag hämtade henne (Love, däremot blev skitsur att jag inte tog med mig honom). När jag borstade henne var hon bara sur en gång när jag borstade henne under magen, hon vände sig om hela tiden och ville gosa. När jag sedan skulle spänna sadeljorden så surade hon inget. Vi skrittade iväg i ett spänstigt tempo, utan att jag ens behövde sitta och skänkla henne. Hon var sedan superpigg hela ridturen, riktigt härligt!

Fler sådana ridturer tack!

3 kommentarer :

MoM sa...

Nova the star kan hon verkligen få minuspoäng av dig?

Bara Mia sa...

Härligt med fräsch häst :)
Själv har jag en TURBO inopererad på min.. å vart den kom ifrån har jag inte den blekaste aning om ..

Urra sa...

Fast när jag var där (igår tisdag) var hon riktigt sur igen. Däremot var hon piggelin när jag red.