lördag 30 mars 2013

Glad Påsk!

Ååå, vad det är härligt med påsk, så att man får några dagar extra ledigt, att det dessutom är kanonväder gör ju inte saken sämre!

Tyvärr har karln min blivit dyngförkyld, så han ligger mest och åmar sig, stackarn. Men Lilly och jag har fullt upp:-)

Skärtorsdag var vi hos mamma och pappa på påskmiddag, gott och trevligt som vanligt!

Igår, långfredag  hade vi en riktig hästdag tillsammans. Började med att åka till Nolby för att titta på hopptävlingar. Wilma (stallägarns dotter) var med på sin nya ponny Rabi, dom gjorde det bra, med tanke på att hon inte har haft honom så länge.
Jag provred oxå en C-ponny som kändes helt ok, men kanske i yngsta laget och för dyr. Fy vad pinsamt det var att rida där bland alla människor, uscha jag som inte ens gillar att rida nya hästar. Så jag var allt lite stolt över mig själv som red trots all "publik".

Vi fick oss lite fika hemma hos mor innan vi fortsatte till våra hästar. Nova fick vila, vi tog ut Love på en mysig körtur i solskenet istället. Lilly kör honom själv nu utan problem:-)
Här kommer dom körandes uppför långbacken!


Ja, efter detta var det bara hem fixa lite mat och sedan soffläge framför TVn.

Idag, påskafton började dagen med att Lilly och jag hade stalljour. Så imorse for vi till stallet och släppte ut hästarna. Sedan intog vi frukost i sadelkammaren. Vi mockade, fyllde vatten och gjorde fint, sedan hem för att få i sig lite lunch. Därefter for jag tillbaka och red Nova, vi tog ett hårt dressyrpass ute i skogen. Nova var pigg och gjorde en ganska rejäl "brallning" när v tränade på galoppfattningar. Men då fick hon göra halt och rygga (order från Lilly). Jag har upptäckt att det faktiskt är bra att träna dressyr i skogen, får då lite gratis bjudning. Vi fick till några riktigt bra galoppfattningar där hon satt under sig ordentligt, en riktigt häftig känsla! Men jag saknar fortfarande ridsällskap och andra ridvägar...

Nu har jag varit till Granngården och köpt mera stallpellets och sedan städat huset. Så nu är det väl dags att fixa middag.

Ha en bra påskafton!

5 kommentarer :

MoM sa...

Snacka om att låta hästarna få mycket tid. Skönt att ni är lediga. Eftersom karln din är sjuk så saknar han väl inte er så mycket heller. Bra att Lilly kör Love själv. "Det tar sig sa mordbrännarn".

Urra sa...

Vad härligt ni verkar ha haft det. Fortsätt njut

Snorarskalle sa...

Åmar sig..? Tack för den du! ;-P

MoM sa...

Snorarskalle, det är bara att ge igen.

Anonym sa...

har förstått att det finns fler hästar i stallet, rids inte dom eller är dom inget bra sällskap?