tisdag 26 mars 2013

Dubbelpass

Ikväll blev det sen middag, har precis ätit. Men båda hästarna har blivit motionerade och jag har fått många timmars avkoppling.

Jag började med Nova, hon var seg och grinig. Jag blev då oxå less, less på att alltid rida själv, less på att sitta och rida exakt samma vägar varje dag. Men så började jag att jobba med övergångar och både Nova och jag blev gladare och piggare. Det blev en timmes ridning och en rejält svettig häst!

Sedan var det lilla Loves tur, han blir så himla glad när man hämtar in honom. Jag körde på lite hårdare med honom idag. Han fick springa så fort han ville en bit efter vägen, å shit vad det gick undan! Han är så himla glad, pigg och nyfiken vår lilla ponny.

Pappa hade även idag gjort allt i stallet, han har blivit en riktig stalldräng han;-)

Vad gäller hus och flytt, så har vi nu en spekulant på vårt hus... Så nu blir det till att göra en besiktning på huset:-)

2 kommentarer :

Urra sa...

Äntligen har det vänt, bara positiva saker, härligt.

MoM sa...

Tur att du har medgång, annars skulle du inte orka med så långa dagar i stallet.
Typiskt Nova hon gillar att jobba.