tisdag 25 december 2012

Vet inte vilken gång iordningen...

...som jag har skottat fram transporten, börjar bli lie less nu. Men jag får se det som ett träningspass för kroppen;-)

Nova har äntligen fått ett litet dressyrpass, jag tyckte det var kul och tror hon tyckte det hon med!
Det var helt underbart att sätta sig i dressyrsadeln, det kändes som att det var hundra år sedan. Vi värmde upp på vägen, hon var glad och pigg direkt när jag kortade upp tyglarna.

Det finns ingen padock där vi har hästarna nu (Stall Wilda), jag saknar det jätte, jätte mycket, är så himla träningssugen! Men idag red jag utanför stallet, på parkeringen det kanske är 15*15 meter.
Jag red som på ett litet fyrkantspår och i hörnen flyttade jag bakdelen, det gick jättebra i vänster, men i höger är det som vanligt kärvare. Det sitter verkligen fast när man ska flytta henne för höger skänkel, det vill liksom inte släppa helt. Jag red lite öppnor och slutor, hon kändes mjuk och fin med tanke på hur vi har ridit. Provade oxå att rygga några steg, fy vad vi är dåliga på det. Har bestämt mig för att efter varje ridpass ska jag backa henne från marken, nu jäklar ska vi få till ryggningarna!

Efter skritt arbetet red jag upp till vägen och gjorde skänkelvikningar i trav, jag känner mig väldigt nöjd med detta. Sedan skulle jag köra lite galopparbete, galopp sedan några steg i skritt och galopp igen. Hon blev supertaggad och la av ett par rejäla bockningar och bakutare, tokfia där!

Önskade att jag hade träffat på killen som kör traktorn, hade tänkt fråga om han kunde skotta upp en plan så vi kan träna...

Julaftonen var mycket mysig hemma hos min kära mor och far tillsammans med syrrans familj, bästaste  mobba Stig och hans sambo Maja. Mycket god mat och alldeles för bra julklappar, jag är en bortskämd tant jag:-)

3 kommentarer :

MoM sa...

Sådan ryttare sådan häst, tokfia där!!!!!!!!!!

Urra sa...

Vilken bra ridtur ni verkar ha haft. Du får tigga om skjuts till Färsta nåt.

Bara Mia sa...

härligt det låter :)
FIck oxå bra julklappar :)

Kram