torsdag 20 december 2012

Tillbaka på banan

Åkte på magsjuka på söndagmorgon, därför har det varit lite bloggtorka denna vecka. Men nu är jag tillbaka på banan igen, piggare än aldrig förr;-) Har dessutom fått lite piller av farbror doktorn så jag ska få sova gott om nätterna, har vaknat utvilad flera mornar nu, helt underbart!

I söndags var Lilly med syrran upp till stallet och som alltid när dom är tillsammans blir Lilly en "tuffing". Hon hade ridit Nova hur bra som helst, galopperat i full fart till och med, hon såg glad och nöjd ut när hon km hem:-)

Idag har jag varit och ridit fina Novis och...
...börjat skotta fram transporten, börjar bli sugen att åka iväg och träna (hoppas på att få tag i en chaufför)
Det började snöa för fullt igen när vi red iväg, fattar inte hur mycket snö det kan komma.
Nova fick plumsa på i djupsnön, nu borde hon i alla fall bygga en himla massa muskler. Hon är så söt, när jag pratar med henne stannar hon och vänder huvudet mot mig så jag kan klia henne på pannan (förut fick hon något gott, men det gillades inte av Novas andra matte)... Vi avslutade ridpasset med en galopp till slutet av Byavägen, hon är väldigt fjantig när man rider där, men vad gör väl det!
 Lyckliga Dalen
 Nu har vi fixat en KontrollAnsvarig till vårt nya hus, som kommer om knappt ett år. Imorgon lämnar vi in bygglovshandlingarna till kommunen. Det är oxå bestämt hur vatten, el, avlopp och vägen ska dras. Jag bara ääälskar när det händer lite!!!

1 kommentar :

Urra sa...

Vi får väl se om du får nån chaufför så du kan träna. Själv tog jag ju en promenad när barnen turades om att rida och tolka efter Love. Jag tror alla tre (alltså Linn, Lukas och Love) älskade det lika mkt.