lördag 15 december 2012

Inget hästande

Dagen började alltså med att se ut så här. En massa snö, ju längre dagen gick desto värre blev ovädret... Linnea (som har shettisarna) i stallet var snäll och fixade allt till våra hästar, så jag avstod att ta ut bilen.
Jag har julat och gjort riktigt fint här hemma. Sedan var det då dags att ta sig an all snö, shit vilket jobb!
Karln min tog fram snöslungan, tack för att vi har inhandlat den! Den var guld värd idag! Han var snäll och skottade till två av våra grannar oxå. Tomten lär nog komma till gubben i år :-)
Själv tog jag mig an taket... Boden är skottad, uterummet är skottat och stora delar av hustaket är skottat!
Jag var bara tvungen att hoppa från taket när jag var färdig!
Få se om jag ids fixa skinkan och ta fram julgranen, har precis fått en mugg med varm julglögg av karln min...

5 kommentarer :

MoM sa...

Tomten lär redan ha kommit eftersom han hade så många rätt på V75.
Ser rätt så mysigt ut med all denna snö. iaf om man får vara inomhus.

Urra sa...

Sen fick du åka till stallet och ta in hästarna och dessförinnan fick du hjälpa till att skotta för vår bil när vi körde fast på gården.

Tilda sa...

Ser inte er som "en ringrostig tant på en skogshäst" utan som ett dressyrekipage ju!

Joo, det tror jag säkert. Hon tycker det är kul att träna andra och jag tror hon har tiden också. Det är ju bara att fråga!:)

Frida sa...

Tack för din fina kommentar på min blogg! Jag skrev ett litet svar där med men det kanske hör till god bloggsed att skriva även på din blogg :) Jag har smygläst lite på din blogg tidigare och ni verkar vara väldigt flitiga med era fina hästar! Sista dagarna har dock varit lite utmanande vädermässigt när det kommer till att ta sig till stallet eller över huvud taget ta sig ut men vi får nog en vit jul här i Sundsvallstrakten i år i.a.f.

Ingela sa...

Tack, önskar er en fin jul med pigga folk o hästar, inte mycket återhämtningstid i dessa snöskottningstider nä.... %-)
Snöslunga kanon...men på söndan var ju tyvärr snöslungans tid över också, åtminstone tills det blir kallare igen. Sköt om er!