tisdag 11 december 2012

Hästkväll med familjen

Jag fick med mig både Lilly och karln min till stallet ikväll. Som ni ser är vi väl påpälsade, det var -19°  och lite blåsigt, brr! Men hästarna ska ha sin motion ändå...
Lilly och Karln min körde Love, han är lika glad som alltid när man spänner honom framför vagnen. Lilly lånade syrrans pannlampa, den lyser upp bra, eller hur?
Nova och jag höll oss bakom de andra, annars blir Love lite väl taggad. Nova var lite busig, när Love tog till sin snabba trav så fick Nova galoppera, det blev några "småbrallningar" av ren glädje!
Ett stort tack till syrran som var till stallet och gjorde allt "stallfix", det var skönt att inte behöva göra det efter ridturen!

Igår var Nova och jag ute och plumsade i snön, hon må bygga muskler nu så som hon fått jobba i djupsnö. Hade tänkt ta en prommis med Love oxå, men var så frusen efter ridturen så han fick vara kvar i hagen. Igår var det min kära far som mockade och fixade i stallet, tackar! Jag känner mig faktiskt lite bortskämd nu...

4 kommentarer :

MoM sa...

Kul att hela familjen deltar i ridningen trots det kyliga vädret. Allt går väl mycket lättare med dem vid din sida, vad jag kan förstå.

Urra sa...

Det var så skönt att smita till stallet en stund.

vinnarskalle sa...

Det var kallt, men kul, att få träffa hästarna... Det var ett tag sedan!

Kerstin sa...

Vilken service! ;) Men det är väl härligt att ni kan hjälpa varandra så.
Sv: Älskar skorna!! Köpte dem obetydligt begagnade, de och ett par vita likadana (150,- för båda) :)