lördag 22 december 2012

Love i 4 år!

Idag har vi haft vår älskade lilla Love i fyra år, hipp, hipp, hurra!
Han stod vid grinden när jag kom idag. Jag pussade lite på honom och gick sedan vidare in i hagen för att hämta Nova. Då kom han efter mig i full galopp. Finaste lilla buspojken, han stannade framför mig och ville bli mer kliad, vilket jag såklart gjorde...
Hästarna kompar bra i hagen nu, dom verkar ha hittat sina platser. Det känns bra i mattehjärtat! Ser ni, solen tittade fram idag, lycka!

Nova har blivit väl ompysslad idag, hon fick en noggrann ryktning innan jag red och efter så masserade jag henne lite. Hon fick stå i boxen med täcke på och torka till efter ridturen medan jag mockade. Verkade som hon tyckte om att jag höll på i boxen medan hon stod där. Mycket mys idag alltså, men oxå ett rejält motionspass... Vi körde intervallträning, nästan tre minuters galopp i uppförsbacke, sedan ca fyra minuters skrittande, detta gjorde vi tre gånger. Sista galoppsvängen blev det tre små bakutare, det är en pigg häst vi har nu.

Igår var Lilly med till stallet, hon mockade båda boxarna medan jag red en fruktansvärt fjantig och pigg Nova efter Byvägen. Sedan pysslade Lilly med Love och tränade lite horsemanship med honom. Två bra dagar i stallet alltså, och nu två veckors ledighet, härligt!

Jag har äntligen lyckats skotta fram transporten, nu ska bara taket skottas av, sedan kan vi åka och träna, jag längtar så!
När jag kom hem fortsatte jag att skotta, Lilly och jag har skottat hela garagetaket  och nästan halva hustaket. Karln min tar reda på snön med snöslungan. Jag är helt slut nu, undra om jag tar mig ur sängen imorgon!

3 kommentarer :

MoM sa...

Oj, oj vad du jobbar.Behövs inget gympapass där inte. Verkar iaf som om du gillar det.
Hästarna har du också givit mycket kärlek idag, det gillar de med all säkerhet.

Urra sa...

Vad mysigt du verkar haft i stallet. Hade ni snösjungan på valet??? Tur hästarna har dig.

Maria sa...

Nä, vi hade inte "snösjungan" på "valet". Lilly och jag skottade med spadar på taket, karln tog hand om snön som vi slängde ner på backen, då använde han snöslungan.
Ja, jag hade det verkligen härligt i stallet idag :-)