tisdag 4 december 2012

Ridtur i orört vinterlandskap

Äntligen kom Nova och jag ut på en ridtur som verkligen var helt underbar! Minus tio grader, nästan vindstilla, ett lager nysnö som ingen hade gått på. Vi red från bom till bom, hon fick pulsa i snön under hela ridturen eftersom ingen gått där sedan snön kom i helgen. Det blev mest skritt men vi tog lite trav och galopp, hon kändes väldigt glad och det blev jag oxå!
Min syster är nog den bästa syster man kan ha! Medan jag var ute och red hade hon kommit till stallet för att mocka, tina vatten och fylla upp det till hästarna. Allt var klart, tack snälla Urra!

Igår åkte syrran och jag till stallet tillsammans för att motionera Love och Nova. Tyvärr var det -23° ute och -5° inne i stallet, vilket innebar att efter vi mockat tinat och fyllt vatten mm så frös vi som nå tok... Det blev inge motionering av hästar alltså, vi tog in och pysslade med Love lite istället (fick byta till ett större täcke på honom, han var för tjock för det som han hade på sig). Jag hade ju bestämt att både Nova och Love skulle sättas igång nu... Med Nova lär det ju funka, men vi hinner inte riktigt med lilla Love... Han skulle verkligen behöva sysselsättas, idag smet han och en kompis ut ur hagen och hade lite "halligalli" på stallplanen. När Katja (stallägarn) kom ut och ropade på dom sprang han tillbaka in i hagen igen, tokponnyn där!
Ja, ja snart är det julledigt då kommer i alla fall jag tillbringa många timmar i stallet, så jag kan fixa med Lovis, längtar!

2 kommentarer :

Urra sa...

Ja, dygnet har för få timmar. Ser mysigt ut, blir lite avis

MoM sa...

Kul att ni systrar uppskattar varandra så mycket. Det värmer frusna hjärtan dessa kalla dagar.