söndag 9 december 2012

Lösa hästar

Andra morgonen med hästutsläpp, det gick mindre bra idag... Vi tog ut Bosse först, sedan Love och därefter Nova och Skorpan. Dom stod kvar vid grinden, där det tyvärr är ganska smalt. När jag kom med Manhattan (Fnatten), så försökte jag få Nova att gå förbi Love så att Manhattan kunde komma in... När Nova då försökte gå förbi Love så brann det för honom han sparkade i ett på henne så det enda Nova kunde göra var att springa genom tråden. Så var hästarna lösa på stallplan, jag sprang fort in i stallet och hämtade havre. Love kom direkt när han hörde maten, sedan fick jag tag i Nova och Skorpan följer alltid efter Nova. Så det slutade bra i alla fall, men det hinner komma många tankar på dessa minuter vad som kan hända:-( Bosse och Manhattan stannade kvar i hagen vid höet, kloka hästar!
Nu har lugnet lagt sig i hagen och alla har fått mat, puh!

Hästarna har haft fri tillgång på hö i hagen, en bal på ca 350kg har räckt i 8 dagar (för mitt minne), alltså ca 8,5kg per häst och dag...

Nu är jag hemma för att fixa med lunch, hoppas sedan att få med mig någon familjemedlem till stallet som kan motionera Love, annars ska jag ta ut båda hästarna på en runda. Det är fint väder runt -6°, vindstilla och lite, lite snö som sakta dalar ner:-)

Inga kommentarer :