tisdag 5 juni 2012

Underbara snälla Tilda!


Idag när jag kom från jobbet fick jag ett sms av Tilda där hon erbjöd sig att hjälpa mig med hästarna när syrran är borta...

Vilken underbar och fantastisk tjej hon är! En ungdom i övre tonåren som har läst på min blogg att jag tycker det är lite mycket just nu... Då erbjuder hon sig att hjälpa till, bara så där! Gissa om jag blev tårögd av detta fina erbjudande! Självklart tackade jag JA! Ska dessutom bli kul att få träffa henne lite, det händer inte så ofta nu sedan vi har olika stall..


Nova och Love rullade sig direkt efter jag hade tagit av dom täckena...

Gick ovanligt fort i stallet ikväll. Tog av våra hästar täcken, for sedan till Mistral och tog av honom täcket. Han fick mockat, medicin och lite massage på bakknäet. Höet var slut så jag kunde inte packa mat till ikväll och imorgonbitti. Gunilla skulle fixa det! Allt var avklarat på drygt en timme. Skönt med två dagar i rad med mindre tid i stallet, imorgon ska jag ägna lite mera tid åt hästarna. Hoppas på att få med mig Lilly till stallet imorgon!

2 kommentarer :

MoM sa...

Inte underligt att det gick smidigt ikväll efter att fått ett sån´t fint erbjudande från Tilda. Kan man annat än att känna sig positiv då? Fantastisk tjej.

Urra sa...

Du får ta med Tilda imorgon om hon kan, du får väl fresta med lunch eller nåt eftersom dom är ensamma hemma.