söndag 17 juni 2012

Lilly rider Nova

Idag följde Lilly med till stallet hon pysslade med Love och jag gjorde iordning Nova för en ridtur. Jag var inge ridsugen alls, men Lilly ville rida Nova, kul.
Hon började i skritt, testade att rida lite western och det gick riktigt bra. Lilly blev glatt överraskad över att Nova var så lyhörd på vikthjälperna. Hennes kommentar var att vi inte behöver köpa någon westernhäst ;-)
Hon tränade först i skritt och trav, red med en hand och mycket vikthjälper, Nova skötte sig super!


Det såg riktigt westernlikt ut, var bara chaps, cowboyhatt och westernsadel som saknas...



Sedan blev det sitsträning i galopp. Dom var så fantastiskt duktiga, Lilly har inte ridit mycket under dom senaste månaderna, men det märktes absolut inte. Jag tror att hon skulle kunna bli riktigt duktig i sin ridning om hon själv skulle vilja.
När Lilly ridit klart fixade hon med Nova och jag tog hand om Mistral...
Det var även Lilly som stod för middagen idag, hemgjord pizza fick vi, mums. Tack för maten!!!

Imorgon ska jag rida för GI (Gunilla Isaksson).

2 kommentarer :

MoM sa...

Håller meed. Fint ekipage. Lär av Lilly, hennes skänklar låg stadigt på Nova. Bra gjort gumman!

Urra sa...

Vad duktig Lilly är. Dax för lite ridlektioner och kanske westernlektioner för Emilia.