måndag 4 juni 2012

Hästhjälp

Idag har vi fått hjälp med hästarna, jätteskönt! Det har blivit lite väl mycket av allt hästande nu, faktiskt så mycket att jag känner mig "hästless" (känner mig gammal i förtid)...


Pappa och Lilly har mockat och gett Mistral och lilla Myggan hö... Dom tog oxå in Love och Nova så de fick stå inne i några timmar.


Efter att middagen var avklarad fick jag med mig karln min till stallet (så vi får träffas lite). Vi gav Mistral medicin, plockade lite kvistar till honom och ställde in han i skjulet för natten.

Jag packade påsar med morgonhö till Mistral och Myggan...


Sist men inte minst gick vi tillbaka med Love och Nova till betet...

Nova har vilat idag, kanske får hon göra det imorgon oxå, om inte syrran misstycker...

Syrrans familj reser till Umeå imorgon för Lukas ska göra tv-inspelning av Bulldog. Hoppas verkligen att de får lite bättre väder. Men det blir förstås kul för dom ändå! Ska bli så roligt att se när det kommer på tvn, jag längtar!!!

Tack för all hästhjälp idag!!!

1 kommentar :

Urra sa...

Det är tur vi har hjälpsamma människor omkring oss.