lördag 30 juni 2012

Semester

Ja då har jag semester, så skönt!

Började dagen med att åka till hästarna tillsammans med syrran. Jag vet inte när syrran och jag var där tillsammans sist, det var evigheter sedan. Jag red Nova och syrran promenerade, det var väl kul... Inget är kul nu för tiden, vet inte vad det är med mig, det mesta känns blä. Men man ska ju va positiv, så det är väl bara att bita ihop och vara positiv...

Vi har även borstat och pysslat med Mistral, det behöver han.

När jag kom hem började jag att klippa vår gigantiska häck. Den är hur hög och bred som helst!!!


Före, hög och bred...


Efter, jag har i alla fall börjat. Men det är så högt så jag fick ta en paus...

2 kommentarer :

MoM sa...

Tror att det känns blä pga Mistrals skada. Alla roliga stunder när syrran och du red tillsammans är puts veck. Det blir inte alltid som man tänkts sig.
Låt du all frustration gå ut över häcken, det behöver den.

Maria sa...

Ni satt nog pricken över iet...
Det är tråkigt med hästar som blir skadade. Först och främst för att man lider med dom. Jag tycker så himla synd om honom som ska gå i den lilla, lilla hagen, men ändå har jag inte ork och energi att gå och beta honom. Jaha, då får man dåligt samvete! Dessutom vill man ju kunna använda dom. Jag saknar syrrans och mina busridningar i skogen, liksom jag saknar Lillys och mina skritturer. Det är aptrist med hästar just nu...
Men det blir väl bättre.