måndag 11 juni 2012

Pigg och vaken


Idag var Nova pigg och vaken när vi tog vår timmes ridtur.

Vi galopperade överallt där det gick att galoppera, jag tränade på att sitta stilla med skänklarna, det gick väl sådär:-( Nova kändes väldigt alert och pigg, hon var riktigt mysig. Vi tog oss t.o.m förbi en traktor som höll på att "hala" in nedfällda träd från skogen. I och för sig så gick det väldigt fort förbi och med några mystiska krumsprång, tokfia!!! Han som körde traktorn erbjöd sig att stänga av den, men jag sa att vi kommer nog förbi. Och det gjorde vi som sagt, i full fart!

Love har jag bara smort in mot alla insekter, han fick stå inne medan jag red Nova.

Mistral har jag masserat och smort in. Gett honom medicin, vatten, lite gräs och mockat. Har oxå skickat iväg ett träckprov på honom, de andra två behagade inte bajsa... Pappa hade varit hos honom på dagen gett honom hö och mockat. Mistral tackar för det!

Imorgon får nog Nova vila, så tar jag ett gymnastikpass med na på onsdag och en uteritt på torsdag. Ja så får det nog bli...

På fredag ska vi ha personalfest här hemma, det blir kul!

2 kommentarer :

Anonym sa...

Fungerar spisen till personalfesten
eller bjuder du på havre o hö?

Urra sa...

Härlig ridtur ni verkar haft. Vi har det superbra och vi tackar för att vi fick låna med oss er dotter.