söndag 10 juni 2012

Första träningen för "stallägarn"


Idag har jag och Nova ridit vår första dressyrträning för "stallägaren" Gunilla Isaksson (GI), det kommer att bli fler! Så himla smidigt att rida för tränare i samma stall. GI och GN (Gunilla Nylander), jag kommer att kalla dom för GI och GN eftersom båda heter Gunilla, har samma tänk på vad Nova och jag behöver, men jag ska rida på lite olika sätt. Vilket funkar för mig, jag kan tänka mig att rida för båda, eftersom jag gillar bådas sätt.

För GI ska jag rida i ett högt tempo, jag måste sluta att skänkla hela tiden... Jag lärde mig att rida så på ridskola för typ hundra år sedan, det är så himla svårt att lära om! Men jag tycker att jag har ändrat på andra saker som min handställning och jag sitter inte lika kutryggigt och snett i sadeln. Så det där med skänkeln borde väl oxå gå att få till.

Vi fick rida typ gymnastik-övningar. Mycket tempoväxlingar mellan trav och galopp. Jag skulle sakta av till trav när jag red in i volten och fatta galopp när jag skulle ur volten och hon måste svara direkt. Sedan fick jag rida en volt i hörnet och sedan typ snett igenom i skänkelvikning.
GI sa till mig att jag alltid måste ha en plan när jag tränar för att kunna se när det blir bättre. Bestämma hur jag ska rida och göra så om och om igen för att få resultat. Ja, hur som haver det var ett roligt pass.
En liten filmsnutt (öppnas i ett eget fönster)


Lilly och Love för tre år sedan...

Lilly har pysslat med Love och sedan red Linn honom. Lilly skrittade oxå runt barbacka på honom, hon njöt i fulla drag.


Mistral har idag blivit väl omhändertagen av syrran han har fått gått och betat gräs länge, länge och under tiden blev han borstad.

Jag har haft en bra helg. Fick middag hos mor & far i fredags, syrran tog hand om hästarna. Igår var jag inte heller något i stallet, skönt med två dagars hästpaus, det kan bli lite för mycket ibland. Har fått undan ganska mycket här hemma det känns super!

Nu har vi skjutsat Lilly med syrrans familj till Midlanda. Dom ska åka till Danmark och gå på Legoland, himla kul för Lilly att hon fick följa med. Bengtssons-familjen är bra snäll dom...

2 kommentarer :

MoM sa...

Kul att se detta ridpass. Det var mycket omväxlande. Ni skötte er bra med undantag för "du vet vad". Nova såg mjuk ut och behövde nog en riktig genomkörare. Ryttarinna såg ut att bli trött mot slutet. Undra vem av er som behöver bättra på kondisen?
De mindre flickorna verkade också haft det rätt så mysigt med sina skýdslingar. Kul att ni följdes åt idag mer av det.

MoM sa...

Felstavat men so what.