onsdag 13 juni 2012

Ny ridväg

Började med att massera och fixa med Mistral ikväll. Åkte sedan och hämtade Love och Nova. Red ut med Gunilla I, vi red mot Allsta, kul med ännu en ny ridväg. Vi red bla förbi dig, Ingela!

Nova skötte sig bra med tanke på att det var nya ställen. Love var otroligt ömfotad ikväll när vi gick till och från hagen, han var inte alls nå pigg, men himla kelsugen. När vi gick tillbaka till betet fick jag för mig att vänster framhov var lite vriden. Hjälp, tänkte jag, fång!!! När jag kom till hagen med hästarna kände jag igenom hovarna, men ingen värme, dom var som vanligt. Så jag inbillade mig, men fy vad rädd jag blev...

Nu blir det till att hoppa i säng, imorgon har jag öppning. Det blev en sen kväll i stallet ikväll. Godnatt!

3 kommentarer :

Urra sa...

Härligt med sällskap och ny väg. Snart är vi hemma och kan avlasta dig lite iaf.

Mom sa...

Säg inte att det är nå´t fel på "LOvepojken" oxå. Tur barnen kommer hem så han får kelkompisar.

Ingela sa...

Synd jag kom hem så sent och att hästarna inte var i den här hagen ;o) Jag ser aldrig några ridhästar på byn fastän jag ju vet att det finns en hel del ;o)