fredag 11 februari 2011

Vilken fredag!

Det hela började med att vi fick skotta fram bilen som stod under drivor av snö. Väl framme på jobbet upptäckte jag att jag inte hade nån klänning på mig (tänkte va fredagsfin)... Jag hade alltså tights och en kofta under täckbyxorna, tanken var att jag skulle ha haft en klänning oxå! Som tur är har jag kolleger som vill att jag ska va anständigt klädd på jobbet, så jag fick åka hem efter klänningen, puh!

Under dagen mot eftermiddagen fick jag ett sms att hästarna hade klivit över tråden i hagen. Jaha då var dom lösa då, vad jag förstår så sprang dom till slut in i en annan hage, och där stängde stallägarn in dom. Pappa, syrran och Henke har fixat så våra hästars hage kan användas imorgon igen. Inga mer utflykter för hästarna nu, snälla.

Efter jobbet var det skottning, städning och matlagning som skulle fixas, allt är gjort. Ett glas vin och Let´s dance har oxå hunits med. Nu känner jag mig lagomt trött och ganska belåten.


Hoppas på fint väder och en härlig ridtur imorgon...

1 kommentar :

INgela sa...

Bra avslut , lets dance och ett glas vin är ju lovely.
Förr när jag bodde själv blev det ofta så på fredagskvällarna OCH med golvmopp eller dammsugare (i reklamen) i högsta hugg, och vinglaset i andra. Det var "helgsignalen" ;o))