torsdag 17 februari 2011

Ridtur med Tilda



Tilda och jag red fram och tillbaka till Sörnacksta idag, trav nästan hela ridturen. Nova var inte riktigt fräsch tyvärr. Hon var sur och grinig när hon blev borstad på magen, när jag red kändes hon stel och konstig, nästan så att hon markerade lite. Men bara efter ett litet tag så släppte det, men inte helt. Det kom tillbaka nån gång då och då. Men hon var glad och pigg.

Vi blev omkörda av en lastbil som säkert körde ganska fort, snön bara yrde, Nova blev lite spänd och stannade till, men gjorde inget mera, det var himla positivt. Det är farligare med snöklumpar som hundar har kissat på eller som det är lite smuts på, tokfia där!

Tillbaka i stallet igen kollade jag igenom henne, men kunde inte hitta nåt fel. Hon var inge sur när jag borstade heller. Hon har lite problem med magen ibland och då kan hon bli lite så där. Eller oxå har det varit bar för länge nu så det måste bli nå problem. Men jag tycker att det räcker med att dom går ut ur hagen, det är nog problematiskt...
Just för tillfället är det Kimberly som är syndabocken, hon pillar upp handtagen vid öppningen, oxå kan dom bara gå ut.
Nu sätter vi fast banden med karbinhakar, men idag hade hon ändå lyckats öppna den ena, jag fattar inte hur hon bär sig åt. Jag måste ta av mig vantarna för att kunna öppna...

Apropå hästar som smiter. Karln min ringde mig när jag var på väg ifrån stallet och frågade var våra hästar var. Han hade mött sju hästar i full fart utanför Pizzerian Gonzalos, varav en såg ut som Love. Jag förstod direkt att det var hästarna ifrån Medskogsstallet som hade smitit, Baloo i det stallet är lik Love.Hästarna, sju stycken har sprungit runt i Sidsjö bostadsområde, bla på våran väg och sedan runt i stan. Allt slutade bra och vad jag har hört så har ingen kommit till skada. Fy vad hemska saker som har kunnat hända. Måtte våra hästar stanna i hagen nu. SNÄLLA, SNÄLLA, SNÄLLA!

Inga kommentarer :