måndag 21 februari 2011

Nova är bra i benet


Jag och Novis

Ikväll var Nova bra i benet, ingen svullnad. Såren i karleden är kvar, men dom är rena och fina. Vi har behandlat med Arnica-piller och haft sårspray i karleden.
Däremot var hon väldigt grinig när jag borstade henne, tänkte direkt att hon måste ha ont i magen. Men efter jag ridit var hon hur go och trevlig som helst. Så antingen är det magen som spökar eller så är hon på gång att bli brunstig, hon brukar bli lite grinig då.

Jag red henne idag, hon har fått vila i tre dagar, jag kände ingen stelhet eller hälta, så förhoppningsvis ska hon vara fräsch igen. Love fick följa med som handhäst några varv runt travbanan, sedan ställde jag in honom så att jag kunde trava lite med Nova. Hon var lite för pigg för att jag skulle känna mig trygg att trava med båda.

Hästarna har hållit sig inne i hagen idag, vi har haft folk som har tittat till dom under dagen, tack för det!

Syrran var och tog in dom redan vid halv fyra tiden, då stod Kimberly och hängde vid grinden. Love hade stått och skakat, precis som att han frös, men det var inte kallare än tio minus, hm konstigt! Syrran hade än en gång mockat till oss alla, snacka om att man blir bortskämd;-)
Imorgon är det hennes tur att rida (jag kan mocka till dig då, om du vill).

3 kommentarer :

Urra sa...

Vad skönt att hon kändes fräsch när du red. Jag behöver ju träna och mockning blir ju lite träning för rygg och armar.

MoM sa...

Lillasyster vill göra av med energi, hoppas att hon intar samma mängd energi via födan.

Ingela sa...

Vet av egen erfarenhet att man kan ju bli lite grinig om jag inte varit ut på ett tag, om man är van att röra sig på något vis, jogga, promenera. Så när man fått kommit ut och motionerat så är man på bra humör igen? ;o) Ha en fin vecka!