torsdag 24 februari 2011

Hästar=medicin

Tilda och jag red till paddocken idag. Det är verkligen mycket snö, hästarna sjönk mycket på genvägen till paddocken, men det gick bra.
Det blev lite sidvärtsrörelser och volter i skritt och trav. Nova lyssnar verkligen på skänkeln nu och hon jobbade på bra med "bakkärran". Tror att hon tyckte det var roligt, för hon var himla pigg! Galoppen gick dåligt, men det gör inget, vi har ju inte tränat på länge.

Jag är så glad och tacksam över att jag tog upp mitt hästintresse igen på äldre dar...
Var superstressad och mådde inte bra idag när jag kom upp till stallet, men det liksom rinner av mig under tiden jag är där.
Skulle kännas hemskt om man skulle råka ut för något så man inte kan ha dom kvar. Jag känner mig lyckligt lottad när jag umgås med mina (våra) hästar. Kram till dom!

1 kommentar :

Urra sa...

Härligt att höra. Nu ska du bara krya på dig från din magsjuka. Typiskt att få den på fredag precis när du kommit hem från jobbet. Jag tycker synd om dig.