torsdag 10 februari 2011

Hoppträning igen


Snyggingen


Framridning

Idag var det hoppträning för Gunilla på schemat. Nova var lite trög i början, men det blev bättre sedan. Det gick bra och dom har mycket att jobba med. Och jag är impad, Nova har inte hoppat mycket sedan hon kom till oss och syrran har inte hoppat en hel bana sedan kanske i slutet av 80-talet eller början av 90... Det var en salig blandning av hoppen, både konstiga och braiga. Nu längtar jag till jag kan sätta igång med min träning, tänker ta det lite lugnt veckan ut i alla fall.

Det är ett fruktansvärt väder snö och blåsstorm kan man säga. Det var inga vidare bra väder att vara ute i med hästtransport. Men med en skicklig chaufför (pappa) och Syrrans otroliga bil så gick det bra.

Jag såg inte hela träningen för jag skjutsade Lilly till sin prao-plats, Katthjälpen.

Nu är det bara fredag kvar sedan helg, ska bli så skönt!

2 kommentarer :

Urra sa...

Ja, det var ett hemskt väder när vi åkte hem. Tom jag tyckte det var läskigt när vi åkte upp för Klissvägen.

Träningen gick så där, men man har verkligen saker att jobba med. Fast det är alltid roligt att åka och träna. Nu är jag dock trött, mockade fyra boxar innan träningen och nu har jag skottat gården (som redan ser oskottad ut).

Tack pappa för skjutsen.

Kerstin sa...

Fy för att åka i det här vädret. Men så roligt att få träna!!