onsdag 23 februari 2011

Ridning med Lilly


Bild sedan i lördags, man riktigt ser vad kallt det är

Lilly och jag var supersnabba upp till stallet idag efter jobbet. Syrran och Lukas var där, dom hade mockat, tagit in hästarna och fixat en massa. Så Lilly och jag behövde bara borsta och rida, härligt! Jag minns inte när jag senast mockade, snacka om att ha det bra! Tack så mycket till er båda! Nu har jag hunnit städa huset ikväll, så skönt.

Det kändes kallt när vi red ändå var det bara ca -15°. Lilly var jätteduktig hon travade massor. Sammanlagt travade vi flera varv runt travbanan, bra!

Imorgon tror jag att jag ska rida lite mjukgörande arbete med Novis.

1 kommentar :

a sa...

Sv; ja, dia är ju minishettis så hon är lite mindre än en vanlig shettis. Det finns massor man kan lära en häst. Stegra är väl inget jag rekomenderar, då hästen kan ta över, och det har jag tyvär varit med om så de är inget jag gör om.
Men saker som kompliment, buga, ligg, spansk skritt (kan tyvär hästen ta som tiggning) och massor med mera. Men det tar tid att lära in, de gäller att ha tålamod :)!