lördag 5 februari 2011

Lovord från Gunilla


Här står Nova och väntar på att få åka iväg och hoppträna för Gunilla. Så fort vi tar fram transportskydden börjar hon att bajsa löst och idag blev hon lite smådarrig oxå. Trots det står hon lugnt och fint och bara väntar.
Som vanligt (stolt matte) så kliver hon rakt in i transporten och står sedan lugnt och fint, vilken stjärna...



Publiken är på plats, idag var mamma, Linn och chauffören pappa med.

Dom fick jobba på bra idag, Nova var rejält andfådd, men inge svettig. Det går otroligt bra med tanke på att syrran och Nova har hoppat så lite tillsammans. Syrran har ju dessutom inte hoppat något sedan ponnytiden, för många herrans år sedan. Dessutom håller syrran på att ändra ridstil, hon ska räta upp sig betydligt mer än vad hon är van vid och rida mer i rätt form mellan hindren. Det är så himla kul med träningar, jag tror det är lika roligt att stå på sidan som att träna själv.

Avslutnigsvis så fick Nova fina lovord av Gunilla. Hon tycker att Nova är lättlärd och samarbetsvillig, ja en positiv häst som vill vara till lags (var det så hon sa, syrran?). Jag blev så till mig av stolthet att jag inte hörde vad hon sa. Himmel och pannkaka, vad kul det är med hästar!
Gunilla sa oxå att syrran hade för höga krav på sig själv, dom behövde sänkas så det inte låser sig. Mer hoppning, sedan kan man öka på kraven. Tänk på det "systra mi".

När vi skulle åka hem fick jag stoppa Novis, hon höll på att gå in i transporten innan vi hade fått på henne skydden, fick backa ut henne igen, darlingen våran.

Länk på film, mest för syrran

3 kommentarer :

Urra sa...

Du glömde att berätta att det faktiskt var du som lastade henne både dit och hem idag. dessutom lastade du ut henne hemma. Gunilla sa att det var en fin häst som gjorde som vi sa, bad vi henne jobba lite mer så gjorde hon det. Att hon dessutom var ärlig och rättade till sig själv i hoppningen. Det sista borde du hört för det sa hon medan jag red och frågade vad jag skulle göra för att inte komma fel.

Jag tycker oxå att det är superkul med Nova nu när vi äntligen har kommit igång med träningen och hittat en tränare som vi båda trivs med.

MoM sa...

Mycket positiva ord idag. Hästen och "lillsyrran" i form, nu gäller det för dig att bli fri det ryggonda. Nova väntar bara på att få göra sig till även för dig.
Förresten, grattis till lastningen idag,det var inte så farligt, va?

Tilda sa...

mjo.. det är faktist det :P kankse för att jag inte spelar fotboll varje dag? I stallet är jag ju nästan varje dag. Det känns som om det blir mer som en vana och sen tänker man inte så mycket mer..

Själv så tycker jag att det inte finns någon bättre sadel än pessoa. Dom är assköna!!! Dock är den ni har verkligen inte dålig heller;)


Kul att det gick bra idag! Då är det två hästar i klisstallet som har lovord från Gunilla. Det är inte fy skam det! :D

Men morr på Nova i hagen! Nu måste vi sy igen...