onsdag 1 september 2010

En bra dag

Jag har haft en bra dag idag. På jobbet har det flutit på bra, barnen har varit glada och nöjda, härligt! Jag jobbade över en timme, ändå hade jag energi kvar när jag kom hem.

Satte genast igång att putsa fönster, så nu är alla klara på utsidan, skönt!

Min kära mor hade under dagen levererat dagens middag, köttfärslimpa, underbart god. Tack för maten, mamma!

Sedan tog jag med mig Tove oxå for vi till stallet.

Jag fixade manen på Nova, hm den ser inte klok ut nu... Men jag ska fortsätta och fixa med den så blir den nog ok.

Hon är så himla gosig, hon fick vara i boxen när jag skulle mocka. Det tog evigheter för hon ställde sig ivägen hela tiden så att jag skulle klia henne. Jag älskar när hästar är så, det är mycket därför som jag är så förtjust i Nova.

Jag kunde inte se nån svullnad på hasen, kände inte heller nån värme, bra! Hon hade galopperat och sett jättepigg ut när Tilda kom till hagen. Hon hade då inte sett nån hälta. Jag såg inte heller nåt när jag tog in henne, kanske att hon var lite stel.
Stallägarn sa att hon var lite stel och stapplig imorse när han tog ut henne.


Love skötte sig riktigt bra med Tove idag. Några "tjurbakutare" gjorde han, sedan gick det bra. Tove var lite imponerad av honom för att han kunde så mycket, tex så gjorde han jättefina galoppfattningar från skritt. Han fick ett rejält trav och galoppass idag, Lovekillen, det behövdes.

2 kommentarer :

Ingela sa...

Kul, hon verkar glad! Håller tummen på fortsatt bättring.
Inte roligt när det är oroligt för fyrbenta eller tvåbenta. Sovgott

Urra sa...

Härligt att Love skötte sig, men hon är nog bra duktig att rida oxå Tove. Han har väl märkt att han inte lyckas med henne. Bara att hoppas att Linn och Lukas blir riktigt duktig nu när det går på ridskola så sköter han sig nog med dom oxå. Med Lilly sköter han sig ju ganska bra redan nu.