onsdag 22 september 2010

Inget hästande

Nu känns det som evigheter sedan jag grejade i stallet. Detta beror såklart på min skitrygg, hade hoppats på att i alla fall kunna följa med Lilly till stallet idag. Men efter att ha klarat av en arbetsdag sa ryggen ifrån, ville bara ligga och vila, så trött, så trött!

Anja är och rider Nova nu, igår fixade syrran allt med hästarna och i måndags var det oxå Anja som red. Lilly red Love i måndags, sedan har han vilat. Vilket kanske inte gör något, han hostar mycket och är lite snorig, lillponken...

Mellen är på ATG-kliniken för att kolla upp frambenen. Han haltar vid böjprov, vi får hoppas att det går bra. Både Tilda och Karin är väldigt förtjusta i honom, så nu håller jag tummarna!!!

2 kommentarer :

Urra sa...

Din skitrygg skulle nog må bra av lite övningar för att inte bli en skitrygg igen. Säger en som är såååå duktig på att ta till sig nya vanor......

Ingela sa...

Tänk på din rygg som om den vore ditt barn ;o) Kalla den "skitrygg" men med ömhet ;o) Man kan ju kalla barnen "skitungar" också fast det ju är med kärlek, hihi eller om de mår dåligt så gullas det och används mjukisord.

Men jag tror jag är lite schizofren också som pratar med mina kroppsdelar som om de vore flera olika personer haha :o) Och så tror jag att de trivs med det hihi

"Vad vill lilla tummen göra idag?" eller " Jaså vaden tycker sig blivit missförstådd och försummad, hm, nåja..." ;o)

Hoppas du är mest trött iallafall och inte så ont åtminstone, det jobbar fortfarande på att öppna kanaler. Trötta blir vi för att kroppen säger åt oss vad vi behöver, så det är iallafall naturligt och positivt. Sköt om dig och hälsa ryggen så gott! Så du får snabbt vara tillbaka i sadeln =D