måndag 13 september 2010

Raspade tänder

Nova har blivit raspad idag. Veterinären upptäckte några sår inne i munnen. Så vi ska kolla igenom våra träns, ifall att det är nåt som skaver. Det kan vara något som skaver.
Dom gjorde oxå böjprov på alla fyra benen, och hon visade ingen hälta, JIPPI! Veterinären kände oxå på ryggen, men inte heller där reagerade Nova, så nu kan vi börja sätta igång henne lite smått.

Loves tänder såg bra ut, så hon behövde inte göra något åt honom.
(Urra du som var med när veterinären var där, du får rätta mig om jag missförstod nåt)

Mina tänder är det bara skit med. Har precis kommit hem ifrån en tandoperation, som kanske inte ens gick som den skulle, det får tiden utvisa. Bedövningen håller nu på att släppa, så nu kommer smärtan. Jag får räkna med att ha ont i fyra, fem dagar, kul! Nästa torsdag ska jag tillbaka och ta bort mina fem stygn... Måtte det vara som det ska!

2 kommentarer :

Urra sa...

Det gick betydligt lättare att raspa Novas tänder låter det som. Hon fick lugnande så jag fick stå och hålla upp huvudet när hon skulle rapsa. När jag skulle ta in henne i boxen så såg hon full ut, hon riktigt raglade. Jag fick gå ut och göra en riktigt stor sväng på gårdsplanen innan jag tog in henne. Perra trodde nog hon skulle ramla omkull i boxen för han var snabb att lägga in mer spån till henne.

MoM sa...

Skönt att allt är bra med Novis. Se nu till att det blir bra med dig också. Självklart ska operationen gått bra. Sov igen alla vakna timmar du hade i förra veckan.