tisdag 6 oktober 2009

Travbanan


Detta känns som en evighet sedan (29/6).

Har precis kommit från stallet, jag och Tilda har varit och tagit in våra hästar från hagen. Vi tar in dom själva på kvällarna för "stallägarn" tar in sina hästar så tidigt. Vilket "bläkaväder" spöregn och värsta blåsten, dessutom kolsvart.

Det blev några varv runt travbanan idag oxå. Syrran och Linn körde Love och jag red Novis. Love vill bara springa och springa. Nova kändes lite slö till en början, men blev pigg även hon.

Skulle behöva åka iväg och inhandla lite B-vitamin till hästarna och lite andra smågrejer (Pia tyckte vi skulle ha en annan nosgrimma och lite andra grejer). Få se när tiden finns så man kan klämma in det...

Imorgon blir det nog en vilodag för hästarna, ev. ska Anja rida Love, men Nova får vila...
Torsdag till måndag ska vi ha hand om Tilda och Karins Lotus, det ska bli intressant. Han kan vara lite bångstyrig ibland. Hoppas bara att syrran blir frisk , jag har ju liksom lite respekt för busiga hästar jag. Men jag tror jag börjar bli lite tuffare, vi får väl se...

Inga kommentarer :