torsdag 22 oktober 2009

Olydiga Love

Lilly och Emilia red Love idag, han är verkligen på humör att testa tjejerna. "Mammahjärtat" blir lite oroligt! Idag testade han först och främst Emilia, han travar ganska lugnt och helt plötsligt exploderar han och drar iväg i full galopp. Han blir tydligen jättestark och lyssnar inte alls. Det tog ett helt varv runt fyrkantspåret innan hon fick stopp på honom. Det känns lite jobbigt när han beter sig så där. Men Lilly är lika kär i honom ändå.

Lilly red Nova en stund i paddocken, det gick bra. Känns liksom roligt att hon vill prova rida henne ibland.
Jag red dressyr med Nova, det kändes helt ok. Mitt mål nu är att jag ska få en bättre sits. I och med det kommer nog Nova att gå ännu bättre. Vi har börjat ge henne havre nu eftersom vi rider så mycket, ska bli kul att se hur hon reagerar på det.

Ikväll när vi skulle gå ifrån stallet så gick Lilly runt och klappade alla hästarna god natt. Hingsten blev överlycklig och tröck halsen mot boxdörren så hon skulle kunna klia honom. Jag tror Lilly fick lite svårt att gå ifrån honom...

1 kommentar :

Urra sa...

Det är tur för hingsten att Lilly bryr sig om honom så han får lite extra klappar på sig.

Det är synd att Love är som han är nu, men vi måste kanske peppa tjejerna så att dom verkligen är bestämd med honom och tränar avsaktningar och lydnad med honom. Kanske jag kan hjälpa Lilly på söndag om hon vill.